מרבית העובדים הזרים בענף החקלאות עדיין לא פונו מעוטף עזה

העובדים מועסקים דרך לשכות פרטיות באישור רשות האוכלוסין, אבל לא ברור איזו רשות אחראית על פינוים | רכז תחום חקלאות בתנועת המושבים: "אחרי שנצליח לפנות אותם, ותסתיים הלחימה – אף אחד לא ירצה לחזור לשם"

פינוי מרביתם של עובדי החקלאות מאזור עוטף עזה מתעכב. העובדים מועסקים דרך לשכות פרטיות באישור רשות האוכלוסין, אבל עדיין לא הובהר איזו רשות אחראית על פינויים.

"אנחנו מסייעים למשקים ויש אתגר מאוד גדול של טיפול בעובדים הזרים", אומר יוני דימרי, רכז תחום חקלאות בתנועת המושבים. "יש אלפי עובדים שצריך לאתר אותם, לפנות אותם ולטפל בהם. יש פה בני אדם שצריך לדאוג להם. אני בקשר רציף עם רשות ההגירה, שהבטיחו שתוך 24 שעות יפנו אותם. אני לא יכול להגיד שאני רגוע מההבטחה הזו, אבל אנחנו לא נרד מהם עד שנראה את זה קורה. למי שירצה לעבוד, נמצא מעסיק חלופי. הלשכות שמעסיקות אותם חייבות לעשות את זה מבחינה חוקית.

"הם לא מורגלים בסיטואציות האלה כמונו. חלקם פה רק חודשים ספורים ולא יודעים למה לצפות. זו לא ארץ המקור שלהם, הם לא מחוברים לחדשות כמונו ויש להם יותר חוסר ודאות כי הכול בשפה זרה. יש הרבה עובדים שמבקשים להתפנות אבל נמצאים באזורים שלא מצליחים לפנות אותם. אבל הכי דחוף לתת להם לנשום ולהתאוורר. לצערי, בהרבה מקומות פינו תושבים אבל אף אחד לא מאופס על העובדים".