מחאת החקלאים: רפורמה בחקלאות רק בהסכמה !

בשעה שוועדת הכלכלה דנה ברפורמה המתוכננת בענף ההטלה, הגיעו מאות חקלאים להפגנת מחאה מול הכנסת. יו''ר התאחדות חקלאי ישראל: ''לא ניתן יד למצב בו ממשלת ישראל תפקיר את פרנסתם של אלפי מגדלי הביצים שיושבים בגבול לבנון''. מזכ''ל ההתאחדות: ניסיון העבר מוכיח כי המהלך לא יביא להורדת המחירים''. מנכ''ל ארגון מגדלי הפירות: ''נחרצים בעמדתנו לבלום את החלטת שר החקלאות המעוניין להרוס את החקלאות''

מאות חקלאים הגיעו היום לגן הורדים מול הכנסת בירושלים, להפגנת מחאה נגד הרפורמה בענף הלולים שמקדמים שרי החקלאות והאוצר. בזמן שהפגינו, המשיכה ועדת הכלכלה בכנסת לדון בנושא תקנות הלול לשנת 2022.

במידה ויאושרו התקנות'' אומרים החקלאים, כ-3500 משפחות מתוכן 2200 בגבול לבנון, יאלצו לסגור את המשקים ולהישאר ללא כל פרנסה''.

״שר החקלאות רוצה לפגוע במגדלי הביצים ובענף ההטלה כולו דרך התקנות בדרך של תוספת מאות מכסות, מהלך אשר יציף את שוק הביצים וימוטט את הענף. פעולה זו היא דרכו להוביל את ביטול התכנון באופן מיידי בענף. בכך בעצם פועלים שר החקלאות והאוצר, תוך כדי שהם מנסים לעקוף את הצורך בביטול התכנון באמצעות חקיקה ראשית. המגדלים דורשים משר החקלאות עוד פורר לחזור בו מכוונתו לביטול התכנון באמצעות התקנות ולהמשיך לקיים מו״מ כדי לבנות יחד מתווה לשדרוג ענף ההטלה לטובת הצרכנים והחקלאיים וקוראים לועדת הכלכלה שלא לאשר את התקנות״. אומרים החקלאים.
 

מחאת החקלאים

מחאת החקלאים