מגדלי התמרים בישראל מחכים להרצוג וארדואן

הנשיא הטורקי העלה את המכס על התמר הישראלי מ-15% ל-25%, ומגדלי התמרים שנפגעו במשבר הקורונה לאחר שנים שהענף נחשב לרווחי ביותר, חוששים כעת גם מפתיחת היבוא במסגרת רפורמת החקלאות. בינתיים הם פנו לנשיא הרצוג שיבקר בטורקיה וביקשו שינסה לבטל את רוע הגזרה

לפני כשלושה חודשים העלה נשיא טורקיה ארדואן את המכס על התמר הישראלי מ-15% ל-25%, מה שפוגע מאז בכושר התחרות של התמר הישראלי בשווקים בטורקיה. כעת, מגדלי התמרים בארץ מספרים כי המהלך גורם להם לנזק משמעותי, וזאת בעוד שממשלת ישראל מעודדת ייבוא עגבניות וירקות נוספים מטורקיה ללא מכס במסגרת רפורמת החקלאות המתוכננת.

מגדלי התמרים, ענף שהיה אחד הרווחים ביותר, ומאז הקורונה חווה קשיים וירידה במחיר, פנו לנשיא המדינה יצחק הרצוג שאמור לבקר בטורקיה על רקע התחממות היחסים בין שתי המדינות, וביקשו כי ינסה לבטל את רוע הגזירה. זאת, לאחר שמשרד הכלכלה מנסה מזה כמה חודשים לשכנע את הטורקים לסגת מהמהלך, אך עד כה ללא הצלחה.

מעבר להעלאת המכס על תמרים מישראל, ארדואן גם העניק יתרון למתחרים, והגדיל את המכסה הפטורה ממכס לתמרים מהרשות הפלסטינית ל-3,000 טון והעניק למצרים פטור מלא ממכס ללא מגבלת כמות.

תמרים

תמרים