למרות המחאות: הרפורמה בחקלאות עברה

למרות מחאות נרחבות של החקלאים נגד החוק, אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה את רפורמת החקלאות. "ניאבק בכל הכוח לביטול הגזרות, גרזן על החקלאות הישראלית", אמרו בהנהגת החקלאים

עדת השרים לענייני חקיקה, אישרה את החקיקה השנויה במחלוקת הנוגעת לרפורמה בחקלאות לקראת קריאה ראשונה והעברת תקציב המדינה בכנסת.

במסגרת הרפורמה סוכם על סיום התכנון בענף הלול ופתיחתו לתחרות, תוך מתן סיוע כספי למגדלים שעסקו בענף עד עתה. כמו כן יימשכו המענקים הניתנים למגדלי עופות להטלה ביישובי קו העימות במסגרת חוק הגליל.

שר החקלאות עודד פורר: "עברנו עוד שלב בדרך להפיכת חקלאות ישראל לחקלאות מודרנית, יוזמת ותחרותית. ברפורמה דאגנו לכל החקלאיות והחקלאים, יינתן סיוע למגדלי הביצים הוותיקים ויימשך הסיוע למגדלים בגליל במסגרת חוק הגליל. במקביל, באמצעות מענקי השקעות נוביל את הענף למעבר ללולים מודרניים, ללא כלובים ואת ענפי הצומח נהפוך לתחרותיים באמצעות מענקי חדשנות ומחקר ופיתוח".

כזכור, הרפורמה ספגה ביקורת רבה, כאשרה החקלאים טענו שפתיחת השוק בצורה הזו, ללא פיצוי הולם לחקלאים, יפגע בהם אנושות ויגרום לקריסת התחום בארץ. כמו כן טענו החקלאים כי רשתות השיווק הן אלה שמרוויחות על גב החקלאים והצרכנים, והן אלה שבאמת קובעות את מחירי הפירות והירקות.

הפגנת החקלאים

הפגנת החקלאים
צילום: ארגון מגדלי הפירות