לחקלאים אין כל השפעה על המחירים, מדובר בשקרים של משרד האוצר

על רקע הטענות נגד העלייה במחירי הפירות והירקות, חשוב להזכיר: לחקלאי הישראלי אין שום השפעה על המחיר

על נבחרי הציבור לייבא את "החוק הצרפתי", במסגרתו על כל מדף פרי וירק ברשתות השיווק ובמרכולים מסומן באופן ברור המחיר שבו נרכש הפרי או הירק מהחקלאי, וכך הציבור יבין את מי אחראי ליוקר המחיה

אבשלום (אבו) וילן, מזכ''ל התאחדות חקלאי ישראל: ''אגף התקציבים מאשים את החקלאים בעלייה ביוקר המחיה. מדובר בשקרים. רשתות השיווק הן שמוכרות את התוצרת החקלאית ב-100%-200% יותר''. על כוונת האוצר לאשר ייבוא פירות וירקות מחו''ל, אומרים בהתאחדות, כי הוכח כבר שהייבוא אינו תורם להורדת המחיר לצרכן, פוגע בביטחון התזונתי, והורס את החקלאות המקומית

בימים האחרונים, על רקע דיוני התקציב והכוונה להרחיב את הייבוא והגזירות המסתמנות בחוק ההסדרים, מנסים גורמים באגף התקציבים במשרד האוצר, אליהם מצטרפים יבואנים וגופים נוספים בעלי אינטרס כלכלי, להכשיר את השטח לקראת מהלך שגוי של הרחבת הייבוא החקלאי לישראל. כך טוענים היום בהתאחדות חקלאי ישראל.

''במסגרת זו, אומרים בהתאחדות, גורמים אלה פועלים לאפשר ייבוא חופשי של פירות וירקות, מהלך שניסיון העבר מוכיח כי הוא אינו מוריד מחירים לצרכנים ואינו מעודד באמת תחרות, פוגע בביטחון המדינה ובביטחונה התזונתי, הורס את החקלאות המקומית ומגדיל את הסיכון לחדירת מזיקים לישראל.

אבשלום (אבו) וילן, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל: "בימים האחרונים אנחנו שומעים יותר ויותר על כוונת גורמים באגף התקציבים לפתוח את המשק לייבוא תוצרת חקלאית. מדובר בפגיעה אנושה בחקלאים ובחקלאות הישראלית. חמור מכך – אגף התקציבים מאשים את החקלאים בעלייה ביוקר המחייה. מדובר בשקרים. לחקלאים הישראלים אין כל השפעה על המחירים, רשתות השיווק הן שמוכרות את התוצרת החקלאית ב-100%-200% יותר. כנראה שנוח יותר לנערי האוצר לתקוף את החקלאים, שהוכיחו את עצמם בקורונה האחרונה ושמרו על ביטחונה התזונתי של מדינת ישראל, מאשר לתקוף את הטייקונים והקמעונאים שעל פי הדו"חות הכספיים שלהם, עשו קופה נאה על גבו של הצרכן הישראלי. ייבוא היא לא מילת קסם. אם נתמכר לייבוא לא מפוקח לא רק שנפגע בחקלאות, אלא נתלה את גורלנו ברצונו הטוב של ארדואן כדי לייבא עגבניות. אני לא חושב ששם אנחנו רוצים וצריכים להיות".

אבשלום אבו וילן

אבשלום אבו וילן
צילום סער יעקב לע"ם