יוזמה בעבודה ובמרצ: תמיכה בתקציב ולא בחוק ההסדרים

התנגדות בקואליציה לרפורמות גיל הפרישה, חקלאות ורגולציה. ח"כ רם שפע מהעבודה: "נצביע בעד התקציב ונגד חוק ההסדרים - האוצר יצטרך להגיע איתנו להסכמות עוד לפני קריאה ראשונה". מאבק גם על זהות הוועדות שידונו ברפורמות

חברי הכנסת, ביניהם רם שפע מהעבודה ומיכל רוזין ממרצ, העלו את ההצעה בפני ראשי מפלגותיהם אחרי שבדקו את היתכנותה עם הייעוץ המשפטי של הכנסת ועם יו"ר הכנסת מיקי לוי (יש עתיד).

שפע אמר ל"כלכליסט": "אנחנו נצביע בעד התקציב אבל לא נתמוך בחוק ההסדרים, יש חמש הצבעות - משרד האוצר יצטרך להגיע איתנו להסכמות על שלוש הרפורמות שנמצאות כעת במוקד המחלוקת (גיל הפרישה, חקלאות ורגולציה – ש״ט) עוד לפני שנגיע לקריאה ראשונה. אני מגיע מתפיסה ערכית אחרת, החקלאות היא לא בעיית היסוד של יוקר המחיה בישראל. אפשר להגיע לפשרות הגיוניות שמאזנות בין הערכים השונים. נמשיך להיאבק על כך״.

בחלוקה פנים מפלגתית, בעבודה ניצב שפע בחוד החנית של המתנגדים לרפורמה בחקלאות, ונעמה לזימי מובילה את חזית ההתנגדות לרפורמה בגיל הפרישה. במרצ, השרה תמר זנדברג מובילה את המתנגדים לרפורמת הרגולציה, גבי לסקי לרפורמת החקלאות, ומיכל רוזין לרפורמת העלאת גיל הפרישה לנשים.

חקלאות

חקלאות