ח"כים וגורמי ממשלה: אגף התקציבים מעכב את המו"מ על תמיכה בחקלאות

ח"כ שוסטר: "באוצר רוצים לשמור את הכסף בידיים שלהם" | סגן שר החקלאות: "הצוות המקצועי של משרד החקלאות מבין טוב יותר מהאוצר בבטטה ובבנדורה" | הרפורמה בחקלאות החלה לפני שנה עם הסרת מכסים על ייבוא במספר ענפי גידול, אך התמיכה הישירה בחקלאים עדיין בדיונים עם משרד האוצר

"המכסים לייבוא פרוצים, והתמיכות לחקלאים לא קיימות כבר למעלה משנה", אמר ח"כ אלון שוסטר (המחנה הממלכתי), בדיון אמש (ראשון) בוועדת הכלכלה, בנושא מצב החקלאות והתכנית לייבוא פירות וירקות.

שוסטר שמונה כמגשר במשא ומתן בין משרדי החקלאות והאוצר בדיונים על העברת התקציב המיועד לתמיכה בחקלאים במסגרת מימוש הרפורמה בענף הצומח, מתח ביקורת קשה על התנהלות אגף התקציבים במשרד האוצר במו"מ: "באוצר רוצים לשמור את הכסף בידיים שלהם, אבל שיראה כאילו שהוא בידי משרד החקלאות במסגרת התקציב. אני מבין מה הם רוצים ואנחנו לא צריכים להסכים לזה".

בדיון ציין יו"ר הוועדה ח"כ דוד ביטן (הליכוד) את בקשת שר האוצר להארכת פרק הזמן הדרוש לדיון בנושא. הרפורמה יצאה לדרך ב-15 במרץ 2022, אז הוסרו המכסים על יבוא פירות וירקות, אך טרם הושלמה, שכן לא הועברו לחקלאים תמיכות ישירות בגין הפחתת המכסים, כפי שהובטח.