החקלאים מפגינים נגד הרפורמה המתוכננת: "האוצר מפחד מרשתות השיווק"

אלפי חקלאים מכל רחבי הארץ מפגינים נגד רפורמת הייבוא של שרי האוצר והחקלאות •

לטענתם, הרפורמה נשלפה מהמגירה ללא דיונים מקדימים עימם וללא מחשבה אמיתית ועמוקה • בצומת הגומא חסמו המפגינים את האזור וזרקו ביצים על הרצפה • שר האוצר ליברמן גינה את דרך הפעולה: "השלכת ביצים, פירות וירקות על הכביש לא תטיב עם הצרכנים"

אלפי חקלאים מכל רחבי הארץ מפגינים הבוקר (חמישי) במחאה על הרפורמה שמתכנן משרד האוצר בחקלאות, שבמרכזה ביטול מכסי המגן שנועדו לפגוע בייבוא תוצרת חקלאית ומעבר לתמיכות ישירות בחקלאים. לטענתם, הרפורמה נשלפה מהמגירה ללא דיונים מקדימים עימם וללא מחשבה אמיתית ועמוקה. בצומת הגומא חסמו המפגינים את האזור וזרקו ביצים על הרצפה. "לא ניתן שיסגרו את החקלאות במדינת ישראל", אמרו בהתאחדות חקלאי ישראל. "לא נשתף פעולה עם רפורמה שתפגע במדינה, באזרחים, בחקלאים, ובביטחון הפיזי והתזונתי של כולנו".

בעקבות המחאות נחסמו לתנועה כביש 65 בצומת מגידו, כביש 89 בצומת כברי, כביש 4 בצומת הרא"ה לצפון, כביש 25 בצומת גילת וכביש 90 בצומת עין יהב לשני הכיוונים. לאחר כשעה כלל החסימות נפתחו.

שר האוצר אביגדור ליברמן מסר בתגובה למחאות החקלאים: "השלכת ביצים, פירות וירקות על הכבישים תוך חסימת הדרכים לא תטיב עם הצרכנים, לא תביא להגדלת התוצרת או רמת הצריכה בשום צורה אלא רק תפגע בהם בדרכים נוספות. צר לי שהחקלאים בוחרים שלא להתמקד בגופו של עניין ובשאלה המטרידה ביותר - מדוע ב-20 שנה האחרונות מחירי הפירות עלו בלמעלה מ-100%, הירקות בלמעלה מ-80%, הצריכה ירדה ב-20% ולמה הפירות בסקנדינביה יקרים יותר מבחיפה?"

עוד הוסיף ליברמן כי "הרפורמה שאנחנו מביאים מעניקה הטבות חסרות תקדים לחלקאים בין היתר: תמיכה ישירה של מיליוני שקלים, הוזלה משמעותית בחומרי ההדברה והדישון, סימון תוצרת הארץ והשקעת מיליארדים במחקר ופיתוח בדרך להסבת החקלאות לחדישה ומתקדמת".