גנץ ייתן לרפורמת הייבוא לעבור? "גם אם תיק החקלאות לא אצלנו, מחוייבים לענף"

חברי סיעת כחול לבן נפגשו עם מעל ל-30 ראשי ההנהגה החקלאית והבטיחו כי לא יתנו לרפורמה המתוכננת בשוק הפירות והירקות לעבור מבלי "דיון משותף עם נציגי החקלאים".

שר הביטחון בישיבת הסיעה: "צריך ונכון לחשוף את המשק, אך יש לדאוג לחקלאים". שר האוצר ליברמן: "ברור שזה לא עובר בצורה פשוטה וחלקה, אבל הנושא קריטי לכולנו"

שר הביטחון ויו"ר מפלגת כחול לבן, בני גנץ, התייחס היום (ב') למאבק החקלאים נגד רפורמת היבוא של האוצר ואמר בישיבת סיעתו כי "צריך ונכון לחשוף את המשק, אך יש לדאוג לחקלאים. הסרת חסמי יבוא צריכה להעשות בצורה אחראית ותוך הבטחה לחקלאים שלא נפגע בפרנסתם. חקלאות היא ציונות, ערכים והתיישבות. אנחנו לא נאפשר למקצוע להיעלם".

מנגד, שר האוצר, אביגדור ליברמן, התייחס גם הוא לנושא בישיבת סיעת ישראל ביתנו ואמר כי "אני רוצה לברך את שר החקלאות על ההחלטה האמיצה להוביל רפורמה שתחזק את החקלאים בישראל ותהיה גם כלי חשוב במאבק ביוקר המחיה. ברור שזה לא עובר בצורה פשוטה וחלקה, אבל הנושא הוא לדעתי קריטי לכולנו".

גנץ אמר עוד בישיבה כי "בין אם כחול לבן מחזיקה בתיק החקלאות או לא, אנחנו מחויבים לענף, לחקלאים ולפרנסתם, ואנו מחוייבים לאבטחת הביטחון התזונתי של המדינה. ממשלות ישראל הפקירו שנים את החקלאים ואת השטחים שבהם הם פועלים.

בני גנץ

בני גנץ
צילום חיים זך לע"מ