אחת המדינות העשירות באירופה: נסמן מוצרים משטחי יו"ש

נורבגיה הודיעה על חוק חדש שיחייב את ספקיות המזון לסמן מוצרים שמוקרם ב"שטחים הכבושים". ישראל בתגובה: "החלטה שתשפיע לרעה על הרלוונטיות של נורבגיה"

משרד החוץ הנורבגי הודיעה אתמול (שישי) על תקנה חדשה, המחייבת את יצרני המזון במדינה לסמן מצרכי מזון המיובאים מהשטחי יהודה ושומרון.

"בהתאם להחלטות מועצת הביטחון של האו"ם והערכות בית הדין הבינלאומי בהאג, עמדת נורבגיה היא ש'ישראל' ו-'שטח ישראל' כוללים את השטח שהיה בשליטה ישראלית לפני ה-4 ביוני 1967. נורבגיה רואה בהתנחלויות הישראליות בשטחים הכבושים כמנוגדות לחוק הבינלאומי. תיחום טריטוריאלי זה של מדינת ישראל הוא גם הבסיס להבנת ההיקף הגיאוגרפי של הסכם הסחר החופשי של איגוד הסחר החופשי האירופי עם ישראל", נמסר בהודעת המשרד לתקשורת המקומית.

לדברי הממשלה הנורבגית, מדובר בעיקר במוצרים הבאים: יין, שמן, פירות וירקות, ותפוחי אדמה, המיובאים כדרך קבע למדינה הסקנדינבית משטחי הרשות הפלסטינית. , יש לציין כי לא מדובר בחרם על הייבוא, אלא החלטה המבקשת להפסיק לראות במוצרים המיובאים מהשטחים כתוצרת ישראלית, והם לא יכללו בהסכם הסחר שיש למדינה האירופאית מול ישראל. בכך מצטרפת נורבגיה למדינות מערביות אחרות שכבר קיבלו החלטה דומה, בה אף צרפת, וגרמניה.